MEDIA



Besides the classic media channels and the Confindustria Salerno magazine Costo Zero, that year by year give the event larger and larger visibility, 2.0 dimension has become in terms of spreading and promoting the best practices award.
Thanks to a strong connection between the internet site of the award and the main social networks, the competing companies have at their disposal a visibility platform for their projects.
The media partnerships started by web tv, digital channels, blogs and thematic webzines allow a considerable return in terms of image and contacts.
Moreover, during the speechs, all the competitors are entitled to a livestreamn interview and to the following posting on the youtube channel of the award.
In the end, the award organization promotes, in the following eleven months, the projects both by direct channels (press releases, presentations and hosting confindustria events) and by online channels, spreading profiles and interviews on the internet.

Oltre i canali mediatici classici e il magazine di Confindustria Salerno Costo Zero, che di anno in anno offrono sempre maggiore visibilità all’ evento, la dimensione 2.0 ha assunto un ruolo rilevante, in termini di diffusione e promozione del Premio Best Practices.
Grazie ad una forte integrazione tra il sito internet del premio e i principali social network, le aziende partecipanti hanno a disposizione una piattaforma di visibilità per i propri progetti.
Le media partnership avviate con web tv, canali digitali, blog e webzine tematici, permettono un notevole ritorno di immagine e contatti.
Durante gli speech, inoltre, tutti i partecipanti hanno diritto ad una intervista livestream e al successivo inserimento della stessa sul canale YouTube del Premio.
Infine l’organizzazione del premio promuove, nei successivi 11 mesi, i progetti sia attraverso i canali diretti (comunicati stampa, presentazioni e ospitalità in eventi confindustriali) sia attraverso i canali on-line, diffondendo le schede e le interviste sulla rete internet.

RIFERIMENTI:

Sito Web: www.premiobestpractices.it/premioinnovazione/

Twitter:
twitter.com/PBPinnovazione

Facebook:
www.facebook.com/premiobestpractices

YouTube:
www.youtube.com/user/premiobp

LinkedIn:
www.linkedin.com/groups/Premio-Best-Practices-Innovazione-3960255