Xenesys: Mobis – come gestire con efficacia il business in mobilità

MOBIS is a modular and flexible mobile suite that allows companies to effectively manage business and communications processes.

MOBIS is a middleware between the company’s IT infrastructure and its mobile devices (tablets and smartphones). It allows integration with all enterprise IT systems (ERP, document management, DAM, etc..) and guarantees the transmission of digital contents and communications to and from mobile devices, online and offline. MOBIS delivers incremental data synchronization and provides push notifications.

Designed and developed by Xenesys’ R&D team and based on a real market need, MOBIS guarantees an effective management of key business and communication processes for all staff on-the-go. MOBIS is particularly useful to companies in the retail, fashion, design and all marketing-intensive industries.

Who needs MOBIS?

  • Sales people: so they can always have the right content on their mobile devices and improve the sales process,
  • Sales managers: so they can plan activities and monitor their sales force performance,
  • Sales assistants: so they can carry out an assisted sales process,
  • Visual merchandisers: so they can run visual merchandising by sharing images and information with their managers remotely,
  • Showroom managers: so they can effectively carry out the sales campaign.

About us

For over ten years Xenesys has improved the business of Italian and international companies in the retail, fashion, luxury and design industries, offering cutting-edge IT solutions and services. Its offer is wide: business and enterprise applications for business intelligence, retail management, mobile solutions and social media services, as well as advanced operational services, monitoring services and remote multilanguace service desk, active 24/7 worldwide.

MOBIS è una suite mobile modulare e flessibile che si pone tra l’infrastruttura IT dell’azienda e tutti i device mobili di ultima generazione (tablet e smartphone). Permette l’integrazione con tutti i sistemi aziendali (ERP, document management, DAM, ecc.) e garantisce la trasmissione di contenuti digitali e comunicazioni verso e dai dispositivi mobili sia in presenza di connettività che offline , attraverso una sincronizzazione incrementale dei dati e l’invio di notifiche push.

Ideata e sviluppata dal team Ricerca e Sviluppo di Xenesys sulla base di una esigenza reale di mercato, MOBIS garantisce di gestire i principali processi di business e di comunicazione per il personale in mobilità delle aziende del retail, del fashion, del design e delle imprese marketing-intensive.

A chi serve?

  • Alla forza vendita per avere sempre a disposizione i contenuti corretti sui propri dispositivi mobili e mostrarli ai clienti,
  • Al sales manager per pianificare le attività e controllare la performance della forza vendita,
  • Al personale in store per curare al massimo il processo di vendita (sales assistant) e eseguire il visual merchandising (condividendo immagini e informazioni con i manager da remoto),
  • Al venditore di showroom per supportare la campagna vendita.

Chi siamo

Da quasi dieci anni Xenesys migliora i processi di business delle imprese italiane e internazionali del retail, del fashion, del lusso e del design, offrendo soluzioni e servizi IT all’avanguardia. La sua offerta è ampia: dalle soluzioni applicative in ambito business intelligence, retail management, mobile e social fino ai servizi operativi avanzati di monitoring e service desk 24/7 per la gestione degli store e dei processi di vendita worldwide.

Ti è piaciuto questo articolo? Condividilo su: